Wajah Lebih ‘Glowing’ Dengan Fire and Ice Facial

Sesi rawatan yang kerap akan membantu kulit tampak lebih flawless, bersih dan sihat

Idea untuk memiliki kulit yang lebih glowing dan awet muda selalu menjadi impian semua orang; tetapi dengan jenis kulit yang berbeza, banyak dari kita mungkin telah menghabiskan banyak masa untuk menjalani sesi percubaan dan kesilapan untuk mencari rawatan wajah yang paling sesuai dengan kulit kita.

Terdapat pelbagai rawatan wajah di luar sana yang memfokuskan pada keadaan kulit yang berbeza, termasuk prosedur penutupan semula kulit yang tidak invasif ini yang dikenali sebagai Fire And Ice Facial Treatment.

Apakah Fire And Ice Facial Treatment?

Rawatan ini terkenal dengan kesannya dalam membersihkan semula kulit dengan cepat dan lembut, mengurangkan kedutan dan garis-garis halus sambil mendorong pembaharuan sel pada masa yang sama.

Ini adalah rawatan pelbagai langkah yang melibatkan pembersihan kulit secara mendalam dan penggunaan facial mask, serum, dan pelembap. Dengan fungsi pembaharuan sel, hasil keseluruhan yang dapat diperhatikan setelah rawatan adalah kulit yang lebih cerah, lembut, dan menegangkan.

Tidak seperti rawatan kulit yang lain, Fire And Ice Facial tidak memerlukan waktu downtime kerana tidak ada pengelupasan yang akan dialami selepas sesi. Prosedur ini sangat baik untuk semua jenis kulit, tetapi sangat sesuai untuk kulit yang mudah mendapat cela kerana ia membantu mengatasi bintik-bintik gelap dan hiperpigmentasi dengan berkesan.

Prosedur

Proses ini melibatkan pemanasan dan penyejukan kulit seperti nama rawatan tersebut. Ia bertujuan untuk terapi ‘Resurfacing and Rejuvenating’.

‘Fire’ treatment menggunakan facial mask dengan aroma kayu manis ringan, diformulasikan dengan asam botani, retinol, niasin, bersama dengan antioksidan dan tanah liat kaolin yang memberikan sedikit sensasi panas ketika digunakan pada kulit anda. Selepas 3 hingga 5 minit, kulit anda akan merasa sepenuhnya bersih dan segar ketika menjalani pengelupasan untuk memperbaharui dan memperlihatkan tekstur kulit yang lebih lembut dan lebih halus dengan warna yang lebih cerah.

Setelah langkah rawatan ‘Fire’ dilakukan, inilah masanya untuk bahagian ‘Ice’. Facial mask yang mengandungi asid hyaluronik, gel lidah buaya, ekstrak teh hijau, ekstrak biji anggur, dan juga ekstrak rosemary; diformulasikan dengan baik terutamanya untuk menenangkan dan meremajakan kulit anda. Ini adalah bahagian memanjakan kulit selama 20 minit untuk membantu menyejukkan ‘pengelupasan’ awal yang juga meningkatkan kesan glowing pada kulit. Selepas itu, serum, pelembap serta pelindung matahari akan digunakan dengan sewajarnya untuk menyelesaikan sesi rawatan wajah.

Sebelum dan Selepas Rawatan — Apa yang Perlu Anda Lakukan

Oleh kerana ramuan yang digunakan untuk topeng mengandungi retinol dan asid botani, anda sangat disarankan untuk tidak menggunakan produk dengan formulasi yang serupa terutama yang mengandungi retinol dan asid 5 hari sebelum dan sesudah rawatan.

Lebih-lebih lagi, mereka yang baru sahaja melakukan waxing atau rawatan laser baru-baru ini tidak boleh memilih untuk melakukan sesi wajah ini dalam masa terdekat untuk mengelakkan luka atau komplikasi kulit. Elakkan mengopek, memecahkanjerawat, atau menyentuh kulit anda. Kulit mempunyai mekanisme penyembuhan semula jadi yang berkesan, oleh itu sedikit masa mesti diberikan untuk membentuk sel baru untuk kulit yang lebih baik.

Selain itu, lebih baik juga untuk mengelakkan memakai alat solek yang berat atau menggunakan produk yang sangat tinggi bahan kimia atau pewangi. Sebanyak 6 sesi rawatan disarankan dengan jarak 4 hingga 6 minggu untuk hasil yang ideal. Akhir sekali, ingat untuk menggunakan pelindung matahari setiap hari untuk melindungi kulit anda!

Sila ke https://trambellir.com/ untuk menerokai peluang anda dalam pelancongan perubatan.

Get the Medium app

A button that says 'Download on the App Store', and if clicked it will lead you to the iOS App store
A button that says 'Get it on, Google Play', and if clicked it will lead you to the Google Play store